Vandmålerudskiftning

Vi udskifter alle vores vandmålere til intelligente målere, så du ikke længere selv behøver at aflæse din vandmåler til brug for opgørelse af forbruget. Projektet er desværre blevet forsinket på grund af coronakrisen, men vi forventer, at udskiftningen af vandmålerne foregår i perioden fra primo maj 2020 til medio marts 2021.

Vi har lavet en aftale med producenten af målerne, Kamstrup A/S, så de i samarbejde med Kemp & Lauritsen sørger for udskiftning af alle vandmålerne. Læs mere i pressemeddelelse
Du vil blive kontaktet af Kamstrup, når det er din tur til at få udskiftet måler. Se gerne hjælpevideoen og få svar på dine spørgsmål i teksterne nedenfor.

Det er vigtigt, at du overholder de sundhedsmæssige retningslinjer i forhold til COVID-19 forbindelse med udskiftningen af din vandmåler. Se retningslinjerne her

Tjek din installation

 

Sundhedsmæssige retningslinjer

  • Alle retningslinjer udsendt fra Sundhedsstyrelsen skal overholdes af både forbrugere og montører.
  • Forbrugeren skal derfor forestå og udføre rengøring af arbejdsstedet ved og omkring vandmåleren.
  • Forbrugeren sikrer afspritning af dørhåndtag frem til målerplacering.
  • Montører anvender ved besøget engangshandsker og mundbind.
  • Begge parter SKAL holde 2 meters afstand.

Tidsplan for udskiftning

Udskiftningen af vandmålerne vil foregå i fem etaper.

  • Område 1: Uge 19 - 21 2020
  • Område 2: Uge 22 - 32 2020
  • Område 3: Uge 33 - 42 2020
  • Område 4: Uge 43 - 52 2020
  • Område 5: Uge 53 2020 - 10 2021

Der kan forekomme ændringer i etapernes start- og sluttidspunkter. Se planen over etaperne som PDF her

Områdeopdelingen overholdes, så du kan ikke ytre ønske om at få udskiftet måler på et andet tidspunkt, end i den etape, hvor målerudskiftningen er planlagt for din bolig.

 

Hvordan får jeg besked?

Du vil i god tid inden målerudskiftningen modtage et brev med alle relevante oplysninger i.

Hvis din måler sidder inde i dit hus, vil der være et forslag til tidspunkt for udskiftning. Det kan du selvfølgelig få ændret ved at ringe til kundecentret hos Kamstrup på telefon 8993 1699 eller mail viborg@kampstrup.com.

Du bliver bedt om at sørge for, at ventilerne omkring din måler virker, inden udskiftningen sker - se vejledningen "Hvad skal du gøre ...". Det er også vigtigt, at der er fri og uhindret adgang til måleren, de tilhørende installationer og hovedhaner.

Det tager cirka en halv time at udskifte din måler, hvoraf der skal være lukket for vandet i fem til ti minutter.

Hvem skifter måleren?

Det er Kamstrup, der skal sørge for udskiftning af måler hos dig. De benytter en underleverandør, der hedder Kemp & Lauritsen. Montøren, der skal skifte måler hos dig, er ansat i Kemp & Lauritsen, men har opgaven på vores vegne.

Montøren vil have et ID-kort med sig, som han/hun kan vise til dig, hvis du spørger efter det. Montøren vil ligeledes køre i en bil, hvor Energi Viborgs logo tydeligt fremtræder.

I forbindelse med besøget i dit hjem vil montøren være meget bevidst om at overholde de sundhedsmæssige retningslinjer i forhold til COVID-19.
Se retningslinjerne her

Når montøren har udskiftet måleren, vil du modtage en aflæsningsblanket, hvor du kan se, hvad både den gamle og nye måler stod på ved skiftet.

 

Har du spørgsmål eller ændring til installationstidspunkt?
 

KONTAKT

Kamstrups kundecenter

smartphone8993 1699

mailviborg@kamstrup.com

keyboard_arrow_up