Ofte stillede spørgsmål

 

Strøm

Når dit lys er gået ud, bør du i første omgang undersøge, om der er noget galt med din egen elinstallation. Eller om dine naboer har samme problem. Tjek også, om der er lys i gadelygterne.

Hvis hele området er mørkelagt, så er der tale om et strømudfald udenfor dit hus. 
Kontakt nummer 89 29 29 29

Når dit hus er det eneste uden lys, så bør du tjekke dine sikringer, før du ringer til en elinstallatør. Sådan gør du:

Find gruppetavlen

• Er fejlstrømsrelæet slået fra?
– er det slået fra, har der været en fejlstrøm i systemet. Fortsæt fejlsøgningen.
– er det slået til så prøv at trykke på T-knappen for at se, om relæet virker. Hvis det virker fortsætter du fejlsøgningen.

• Er alle sikringerne hele?
I ældre installationer sidder der en lille metalkapsel i enden af sikringen. Er kapslen sprunget ud, så er sikringen i stykker. De moderne automatsikringer slår fra med en kontakt, der flipper ned.

• Udskift den ødelagte sikring

Alle større og planlagte arbejder bliver offentliggjort på Energi Viborg hjemmeside under ”Driftsstatus/Her arbejder vi".

Når fejlen ikke ligger i dine sikringer, og resten af nabolaget er oplyst, så bør du kontakte en elinstallatør. Han kan undersøge din elinstallation for fejl og kontrollere elstikledningen helt ud til kabelskabet eller luftledningsstikket.

 

Ved ændringer i husstanden - for eksempel fraflytning ved skilsmisse, dødsfald eller lignende - skal du henvende dig til kundeservice på telefon 8929 2923. De vil hjælpe dig med at finde ud af hvilke ændringer i systemerne, der skal foretages.

keyboard_arrow_up